سیستم مدیریت فرآیند

سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار (BPMS)

 

مفهوم Business Process Management System رویکردی سیستماتیک در مدیریت و بهینه سازی فرآیندهای کسب و کار در جهت بهبود کارایی کسب و کار و تسریع در اجرای عملیات در سازمانها است که قابلیت خودکارسازی و مکانیزه کردن و اعمال تغییرات در فرایندها با حداقل برنامه نویسی را دارد. این سیستم قادر به یکپارچه سازی تمام نرم افزارهای سازمان و الکترونیکی نمودن خدمات سازمان است.

BPMS سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا مراحلی چون مدلسازی (طراحی)، سازماندهی و مدیریت فرایندهای داخل و خارج سازمانی را به سادگی و با سرعت بسیار بالا، همراه با حفظ یکپارچگی، به انجام رسانند.

 

سیستم BPMS  شامل بخش های زیر باشد:

  • فرم‌‌‌ساز
  • گزارش‌ساز
  • سامانه مدیریت فرآیند کسب و کار
  • سامانه مدیریت قوانین
  • سامانه مدیریت گروهها و نقشها
  • سامانه مدیریت میز کار

 

​مزایای استفاده از سیستم BPMS :

  • مستندسازی و تعریف فرآیندها
  • خودکار سازی اجرای فرآیندها
  • شناسایی فرصتها و بهبود فرآیندها
  • حذف فعالیتهای غیر ضروری
  • کنترل کارایی فرآیندهای در حال اجرا
  • همکاری مشتری ها و شرکا در فرآیندهای تجاری
  • کاهش منابع مورد نیاز
  • افزایش هماهنگی
  • افزایش سرعت اجرای سیکل فرآیندها
  • افزایش رضایتمندی مشتری
  • یکپارچگی کسب و کار
  • پاسخ منعطف به تغییرات
  • بهینه سازی زمان
  • مدیریت کیفیت بهره وری و سودمندی
  • تمرکز بر مشتری
  • رضایت کارکنان
  • پایداری

 

ارزیابی عملکرد فرآیند، یکی از ویژگیهای سیستم های BPMS میباشد.log ها یا گزارشات ثبت روند وقایع در طی اجرای فرآیند خلق گردیده و میتواند به منظور شناسایی گلوگاه ها، لوپ ها و حلقه های نامطلوب، ناکارآمدی و هرگونه عملکرد ضعیف در اجرای فرایندها، مورد بررسی قرار گیرد.

 

 

معرفی اجمالی شتابدهنده سگال

شتابدهنده سگال؛ به عنوان یکی از نهادهای زیرمجموعه هلدینگ سگال، ماموریت اجرای برنامه‌های شتاب‌دهی، مدیریت نوآوری، توانمندسازی و بالابردن نرخ موفقیت استارتاپ‌ها را در مجتمع نوآوری سگال بر عهده دارد.

پیوندها

عضویت در خبر نامه

برای عضویت آدرس ایمیل خود را وارد نمایید:


logo-irannsr
logo-samandehi
وب نویسان